ОБЩИ УСЛОВИЯ


(актуални към 04.01.2019 г.)
Изпълнител по смисъла на настоящите Общи условия е CFM_media GmbH (наричана по-долу CFM_media/Изпълнител), а възложител/клиент е договарящата страна, подала заявка за сключване на договор.

Чл. 1. Общи положения
(1) Всички услуги, предоставяни от CFM_media, включително обслужване чрез техническа поддръжка (Servicedesk) и други съпътстващи услуги, както и тяхното ползване от клиента, се осъществяват единствено при спазване на настоящите Общи условия. Отклонения от Общите условия имат сила само при писмено потвърждение от страна на CFM_media. С подаването на писмена заявка клиентът се съгласява с настоящите Общи условия.
(2) Всички оферти на CFM_media са необвързващи и подлежат на потвърждение. Договорът се счита за сключен само, ако бъде потвърден в срок до 3 седмици след получаване на заявката или ако изпълнението е започнало.
(3) Изменения на възложените дейности се допускат само в писмена форма и при взаимно съгласие.
(4) След потвърждаване на заявката от CFM_media, клиентът е обвързан с нея.
(5) Задълженията на изпълнителя се считат за изпълнени, когато поръчаните услуги са предоставени.
(6) CFM_media има право да откаже изпълнение, да изиска авансово плащане или да спре част от услугите при съмнение, че клиентът няма да изпълни задълженията си.
(7) В случай на забава на плащане, клиентът няма право да ползва предоставените услуги.

Чл. 2. Предмет на договора и обхват на услугите
(1) Предмет на договора са изрично описаните в писмената оферта/заявка дейности и услуги, включително концепции, задания и спецификации.
(2) Клиентът е длъжен своевременно да предостави всички необходими данни за изпълнение на услугите.
(3) Ако предоставената от клиента информация нарушава права на трети лица, клиентът носи отговорност, независимо дали нарушението е умишлено или поради небрежност и се задължава да обезщети CFM_media за всякакви претенции, включително разноски за правна защита.
(4) Продукти на трети лица не са предмет на договора, дори ако се доставят съвместно с услугите на CFM_media.
(5) Изпълнение на услугите за други обекти на клиента е възможно след допълнително споразумение и заплащане.
(6) Техническата поддръжка обхваща приемане на сигнали за грешки, анализ, отстраняване и развитие на предоставените услуги.
(7) Услуги като обучения, консултации или инсталации не са включени в договора и се предоставят срещу допълнително възнаграждение.

Чл. 3. Възможност за използване на подизпълнители
CFM_media има право по своя преценка да възлага на трети лица изпълнение на част от услугите, ако това е в интерес на клиента и не води до съществено увеличение на разходите.

Чл. 4. Задължения за съдействие от страна на клиента
(1) При сигнализиране за грешка клиентът трябва да опише проблема подробно и да подаде тикет в системата за поддръжка.
(2) Персоналът на клиента е длъжен да съдейства при откриване и отстраняване на грешки.
(3) Ако неизпълнение на тези задължения предполага извършването на допълнителни услуги, CFM_media може да го изиска заплащане на допълнителните услуги и да ги включи в следващата си фактура, с подходящ срок за заплащане.

Чл. 5. Поверителност
(1) CFM_media се задължава да пази в тайна всяка информация, станала ѝ известна във връзка с договора, с грижата на добър търговец. Задължението за конфиденциалност остава и след прекратяване на договора.
(2) Клиентът е длъжен да пази предоставените пароли и идентификационни данни и да ги защитава от злоупотреба.

Чл. 6. Изменение на договорените услуги
(1) CFM_media се стреми да удовлетвори исканията на клиента за изменения. Извършените промени подлежат на допълнително възнаграждение. За изменение се счита всяко отклонение от вече одобрени описания, концепции или задания, както и разширяване на обхвата на услугите.
(2) CFM_media ще анализира исканите от клиента изменения и, ако е необходимо, ще представи на клиента оферта за изменение на договорните условия – включително по отношение на възнаграждение и срокове за изпълнение.

Чл. 7. Приемане на услугите
(1) Всички услуги, извършени от CFM_media, подлежат на приемане от клиента.
(2) Приемането може да бъде извършено чрез изрично писмено потвърждение от клиента или чрез използване на системата за поддръжка.
(3) Ако CFM_media е предоставила разумен срок за приемане, в рамките на който липсва отговор на клиента, счита се, че услугите са приети.
(4) Приемането следва да се осъществи, ако предоставените услуги съответстват съществено на договорените изисквания.
(5) Клиентът е длъжен незабавно да започне проверка за приемане, след като CFM_media е поискала това.
(6) По време на проверката клиентът води подробен тестов протокол, копие от който се предава на CFM_media незабавно след завършване. Официалното активиране на услугите на уеб сървъра се извършва след писмено потвърждение на приемането.
(7) Незначителни недостатъци, които не засягат функционирането на предоставените услуги, не се считат за основание да се откаже приемане, ако изпълнителят се задължи да ги отстрани в подходящ срок.
(8) Ако договореният срок за приемане изтече без резултат, приемането се счита за извършено.
(9) При наличие на съществени недостатъци, CFM_media е длъжна да ги отстрани незабавно и процедурата по приемане да се повтори.

Чл. 8. Рекламации и отговорност
(1) Пълно отсъствие на грешки в софтуера не може да бъде гарантирано. При индивидуално разработен софтуер е възможно възникване на дефекти и след приемане. Отстраняването на такива грешки се заплаща от клиента.
(2) CFM_media ще положи усилия предоставените услуги да отговарят на договореното качество и обичайната търговска употреба.
(3) CFM_media предоставя технически решения (например за публикуване на изображения и текст), но не носи отговорност за съдържанието, предоставено от клиента. CFM_media не дължи обезщетение за вреди, включително имуществени вреди спрямо крайни потребители, ако са в резултат от такова съдържание.
(4) Окончателни файлове (уебсайтове, коректури) се проверяват и одобряват от клиента. CFM_media не носи отговорност за допуснати правописни, печатни или съдържателни грешки, освен ако не са причинени умишлено или поради груба небрежност.
(5) Клиентът носи риска за правната допустимост на поръчката, както и за спазване на правилата за конкуренция, авторско право и реклама. CFM_media не носи отговорност за неверни твърдения в съдържанието или за наличие на права на интелектуална собственост на трети лица. Клиентът се задължава да обезщети CFM_media при предявени искове от трети лица (вкл. за преустановяване на нарушението и за обезщетение), включително разноски. CFM_media се задължава да уведомява клиента при такива искове и да действа съгласно неговите инструкции.
(6) Горните разпоредби се прилагат и в полза на служители и подизпълнители на CFM_media.

Чл. 9. Авторски права и запазване на собственост
(1) Дизайни, уебпродукти (CMS, RMS, IBE и др.) и индивидуален софтуер, създадени от CFM_media, са защитени съгласно Закона за авторското право и сродните му права (ЗАПСП). Те не могат да бъдат променяни или възпроизвеждани без съгласие на CFM_media. Клиентът придобива неизключително право на ползване само за уговорената цел и обем.
(2) Всички разработки остават собственост на CFM_media, независимо дали са реализирани.
(3) Правото на ползване върху уебсайтове и други услуги, предоставени от CFM_media се придобива от клиента след пълното заплащане на всички задължения, включително разходи.
(4) При съдебно принудително изпълнение срещу продукти, разработени от CFM_media, клиентът е длъжен да посочи, че същите са собственост на CFM_media.

Чл. 10. Възнаграждение
(1) Клиентът дължи уговореното възнаграждение, увеличено с приложимия ДДС. При липса на уговорка, дължи се обичайното възнаграждение. Разходи за пътуване и нощувки се заплащат отделно.
(2) Проекти, концепции и презентации се изготвят срещу заплащане, освен при изрично писмено потвърждение от страна на CFM_media, че такова не се дължи.
(3) Възнаграждение за резултатни услуги се дължи при приемане, но не по-късно от датата, посочена във фактурата.
(4) При поетапно изпълнение, всяка част се заплаща при приемането ѝ. При продължителна работа се изисква заплащане на авансови суми. Консултации и разходи се фактурират в края на всеки календарен месец.
(5) Часовите ставки се определят по действащия ценоразпис на CFM_media. При фиксирана сума: 40% при възлагане, 30% след внедряване, 30% след окончателно приемане.
(6) При забава на плащане се начислява лихва в размер на 6% над референтния лихвен процент на ЕЦБ.
(7) Клиентът може да прихваща само безспорни или влезли в сила вземания със задълженията си към CFM_media.

Чл. 11. Цени и плащане
(1) Договорените цени са без включен данък върху добавената стойност (ДДС) и се посочват в евро. Освен ако не е указана друга дата на падеж, всички фактури са платими в срок от 14 (четиринадесет) дни от датата на тяхното издаване.
(2) Таксите за уеб хостинг се заплащат авансово за период от шест месеца.

Чл. 12. Регистрация на домейни, отговорност и спорове относно домейни
(1) При заявка за покупка и/или поддръжка на интернет домейни, CFM_media действа само като посредник между клиента и съответната организация по регистрация на домейни. CFM_media не носи отговорност за одобрението или отказа за регистрация, нито гарантира, че заявеният домейн не нарушава права на трети лица или ще бъде запазен за постоянно.
(2) Клиентът гарантира, че заявеният домейн не нарушава права на трети лица. Клиентът се задължава да обезщетяви CFM_media, нейните служители и изпълнители от всички претенции, свързани с незаконосъобразно ползване на домейна, включително разноски и такси.
(3) При прекратяване на договора, CFM_media се задължава да освободи домейна в полза на клиента.

Чл. 13. Индексиране в търсачки
При заявка за вписване в търсачки (като Google) и онлайн каталози, не се гарантира включване в съответния индекс. Решението за включване се взема от операторите на търсачките. Липса на включване не представлява недостатък на изпълнението от страна на CFM_media.

Чл. 14. Доставка
Сроковете за доставка, независимо дали са обвързващи или индикативни, трябва да бъдат уговорени в писмена форма. CFM_media не носи отговорност за забава, причинена от форсмажорни обстоятелства или от действия или бездействия на трети лица, извън нейния контрол.

Чл. 15. Прекратяване на договора
(а) Прекратяване на договор за поддръжка и обслужване:
Договорът се сключва със срок от минимум 12 месеца и се удължава автоматично за нов 12-месечен период, ако не бъде прекратен с писмено предизвестие от 3 месеца преди изтичането му. Изключение е налице, ако в договора изрично е уговорен друг срок. Прекратяването трябва да бъде в писмена форма.
(б) Прекратяване на договор за домейни и уеб хостинг:
Сключва се за неопределен срок. Всяка от страните може да го прекрати без посочване на причина с 60-дневно писмено предизвестие в края на календарно тримесечие. Предплатените суми (освен таксите за домейни, платени за една година) се възстановяват. След прекратяване CFM_media има право да освободи домейна. С това всички права на клиента върху домейна се прекратяват.
(в) CFM_media има право на незабавно прекратяване без предизвестие при:
• забава на плащане с повече от 20 календарни дни;
• виновно неизпълнение на задължения по чл. 15 (а) и (г) – тук не става ясно към кои текстове е препратката;
• други съществени нарушения на договора.
Прекратяването на договора се извършва само в писмена форма.

Чл. 16. Съдържание
(1) Клиентът гарантира, че съдържанието му не нарушава права на трети лица. Той обезщетява CFM_media за всички претенции, свързани с предоставените данни. Клиентът носи отговорност за спазване на авторски права.
(2) Клиентът следва да съдейства активно на CFM_media, като предоставя своевременно необходимата информация и материали.
(3) Ако клиентът се е задължил да достави материали (изображения, текстове, звук и др.), той трябва да го направи незабавно и във формат, годен за обработка, по възможност – дигитален.
(4) Ако клиентът установи, че е предоставил непълна, неточна или неизпълнима информация, той е длъжен незабавно да уведоми CFM_media.
(5) CFM_media уведомява клиента при завършване на интернет страниците. Клиентът има право на еднократна корекция на изображенията и до две корекции на текстовете.
(6) Изпълнителят не изпълнява поръчки, които противоречат на закона.
(7) Клиенти, които използват CMS система за редакция на своето съдържание, се задължават да не публикуват съдържание, което нарушава закона, добрите нрави или права на трети лица. Забранява се публикуване на порнографски материали или такива с еротично съдържание. Забранява се и използването на неподходящи ключови думи в търсачките, които нарушават права на трети лица.

Чл. 17. Обезщетение за вреди
CFM_media отговаря само за преките предвидими вреди, доказано причинени умишлено или поради небрежност на нейн служител. Отговорността на CFM_media се ограничава до стойността на договора.
CFM_media не носи отговорност при недостъпност на сървърите, дължаща се на форсмажор или външни обстоятелства (вкл. вина на трети лица).
CFM_media не отговаря за вреди, предявени от трети лица във връзка с публикувани съдържания, домейни, регистрации и свързаност.

Чл. 18. Дължима грижа
CFM_media действа като независим търговец, съобразявайки се с интересите на клиента, спазва обективност при консултациите и се стреми да осигури всички необходими ресурси (персонални и технически) за изпълнение на поръчката. При възлагане на трети лица се действа с грижа и защита на интересите на клиента.

Чл. 19. Недействителни клаузи
Ако някоя разпоредба от тези Общи условия се окаже недействителна, това не засяга валидността на останалите клаузи. На мястото на недействителната клауза следва да се приложи такава, която най-близо отговаря на целта на недействителната клауза, освен ако такава цел е незаконна.

Чл. 20. Място на изпълнение и компетентен съд
Мястото на изпълнение и компетентният съд по всички спорове, включително такива относно запис на заповед или чек, е седалището на икономическата група на изпълнителя в град Зелигенщат (Seligenstadt), Германия.